kerana masam manisnya manGGis, jadi B.L.O.G lah tentangnya =)

Thursday, 23 February 2012

Anak KURANG AJAR!!


seorang ibu sedang sibuk di dapur mendengar anaknya yang baru berusia sepuluh tahun bermain di ruang tengah. si ibu mendengar anaknya berkata begini..

"para penumpang.. encik-encik dan puan-puan keparat sekalian.. dipersilakan naik dan duduk dikerusi masing.."

si ibu terkejut lantas bergegas mendatangi anaknya.

"nak ooo nak.. kan ibu dah kata jangan gunakan perkataan kotor seperti itu.. sekarang kamu ibu hukum.. berdiri diam di dapur selama 2 jam..!!"

dua jam kemudian hukuman pun berakhir. si anak terus saja meneruskan permainannya. si ibu di dapur kembali mendengar anaknya berkata-kata dalam permainannya itu.

"encik-encik dan puan-puan yang dihormati.. sebentar lagi pesawat kami akan terbang.. silakan naik dan duduk di tempat masing-masing.. selamat menikmati penerbangan kepada encik-encik dan puan-puan yang terhormat.."

ibu yang di dapur tersenyum puas. tetapi kemudian di dengarnya lagi anaknya meneruskan ucapannya.

"bagi yang ingin memprotes kerana penerbangan ini terlewat DUA JAM.. sila protes kepada wanita jahanam yang kini berada di dapur!!"

29 comments:

  1. oishhhh...kasar nya bahasa...blajr kat mne la??
    ermmm

    ReplyDelete
  2. hahhahaha tak pasal2 mak dye pulak yg kene

    ReplyDelete
  3. mak : "siap sedia,wanita jahanam itu akan dtg kepada kamu..."

    ReplyDelete
  4. hurm... didikan mak ayah penting di rumah mempengaruhi tumbesaran anak-anak...

    ReplyDelete
  5. siyes kuang ajau... kalau dapat kat i mmg ikat kat pokok haha

    ReplyDelete
  6. memang kurang ajar ! haha.. kelakar giler !

    ReplyDelete
  7. adehh. HAHA. amboiii sedap mulut je budak tu :D but funny la :D

    ReplyDelete
  8. hahaha...boleh tahan juga mulut budak ni ya

    ReplyDelete
  9. Ya Allah moga kita semua mempersiapkan diri sebaik baiknya dalam amal ibadat dan ilmu agama sebelum ingin berumah tangga. InsyaAllah dengan ilmu dan berkat doa kita sebagai ibu satu hari nanti mampu mendidik anak anak kita sedari lahir.. menjadi soleh solehah. Amin.

    ReplyDelete
  10. memang kurang hasem budak ni . kat emak dia cakap mcm tu . ish3 .

    ReplyDelete
  11. hahaha..terbaek ayat budak tu yg last..hahahha

    ReplyDelete
  12. amboiii...bukan main lgi dak nieyh

    ReplyDelete
  13. memanh kurang ajar !

    btw , thanks sudi jemput dtg sini , daya follow sinie jugak , :)

    ReplyDelete
  14. kurang asam punya budak dah la kasar benor bahasanya..last2 mak dia pulak yang kena..haha

    ReplyDelete
  15. hamboi sangat sopan ye budak nie..
    hahahah
    kena hukum lagi 4 jam..

    follow disni

    ReplyDelete
  16. haha , budak nih mmg kuang hajo gileeee .
    didikan ibu bapa penting sangat kan :)
    kalau tak jadi cm gini laaa .

    ReplyDelete
  17. oh my, biadap lorh, ngeeeeeeeee

    ReplyDelete
  18. hamboi. mulut mcm nak kene cili je budak tu. hehe.

    btw, nice la :)

    ReplyDelete
  19. nak kena cabai mulut si kecik tu.. baru dia tau ye... hahahah

    ReplyDelete